Saturday, April 22, 2023

HARI RAYA DENGAN SHAKLEE

 


HARI RAYA DENGAN SHAKLEE 



Terima kasih kerana menjengah dalam entry syaina sekali lagi. 

Sedar tak sedar, ramadan 1444H sudah melabuhkan tirai pada 21hb April 2023. Perasaan sedih, hiba. Semoga kita semua dapat berjumpa ramadan lagi pada tahun hadapan. Sejak balik ke kampung ini syaina sibuk dalam menguruskan keperluan raya. Mana nak shopping produk Shaklee untuk pelanggan-pelanggan syaina dekat branch dan nak COD. Sebab apa ? Ramai pula yang grab Promo Set Rahmah untuk Hari Raya dengan Shaklee. Alhamdulillah, semalam baru je selesai siapkan satu entry penulisan Projek Blog Mega tentang INSENTIF SHAKLEE tawarkan untuk cycle 2023 dan dalam Shaklee. Haa.. sibuk dia tu mengalahkan mak-mak buat ketupat ! hehe. 



Hari ini 1 syawal yang indah. Alhamdulillah dengan rasa rendah diri syaina nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN kepada semua yang mengenali syaina sekeluarga.

 

Sebelum nak cerita kisah hari raya dengan Shaklee, jom syaina belanja beberapa gambar hasil tanggapan di pagi syawal tahun 2023 ini.



Gambar 1 : Raya berlima  


Gambar 2 : Anak-anak Shaklee syaina

 

                      Gambar 3 : Bersama ma abah, abang kakak, dan 3 orang anak-anak susuan
                              

 


Gambar 4 : Gambar bersama mertuaku dan adik-beradik

Meriah kan? Alhamdulillah, tahun ini syaina juga dapat beraya dengan keluarga tercinta, ma abah, abang kakak, sebelah rumah mertua dan ramai lagi. Semoga kekal selamanya !


Hari Raya Dengan Shaklee sangat penting buat syaina sekeluarga. Di samping kita nak menikmati Juadah Raya yang sedap-sedap tu, jom ambil Suplemen ni untuk menjaga tahap kesihatan dan mengawal berat badan kita. Sebelum pulang ke kampung, syaina dah sentiasa bersedia membawa pulang Balik Raya Starter Pack Shaklee. Baju raya untuk anak-anak, duit raya untuk keluarga dan kanak-kanak, kuih raya dan suplemen shaklee sepastinya wajib setiap kali balik raya ke kampung. 

 



Syaina sebagai pengguna setia Shaklee, mengakui pada hari raya, ramai orang yang sampai tak tahu nak makan apa, bahkan terlalu banyak sangat menghadiri rumah terbuka kan? Tapi syaina masih dapat mengawal nafsu makan dengan banyak tu.


Antara keperluan suplemen syaina untuk kekal sihat di hari raya adalah :

 

 

1) OMEGAGUARD

Meningkatkan metabolisme badan dan membakar lemak dengan pantas, mengawal kolesterol dalam badan.


            



2) LECITHIN

Pengemulsi semulajadi yang memecahkan lemak kepada molekul halus untuk memudahkan penghadaman.

               


3) HERB-LAX

Melancarkan pelawasan dan melegakan sembelit ringan.


           


4) ALFALFA

Membantu proses pencernaan dan menyingkirkan toksin dari badan.






Pengalaman syaina bila balik raya berkumpul adik-beradik, ziarah saudara-mara memang berat mudah naik walaupun sikit. Sebabnya bila kita berkunjung ke rumah sanak saudara sahabat handai ni biasanya tuan rumah akan hidangkan air manis, air batu bak kata orang Kelantan, nasi-nasi yang sedap, ketupat, rendang, lemang dan pelbagai juadah yang tinggi kalori, tinggi kolestrol.


Memang susah dah nak jumpa makanan yang betul-betul sihat. Kita nak menjaga hati tuan rumah la katakan. Hehe. Meraikan saudara-mara kena lah merasa dan makan. Cuma selalunya rasa tu bukan sedikit. Banyak dan kerap. Kalau sehari berapa banyak rumah dah berapa juadah kita kena hadam kan?


Tapi untuk raya kali ini syaina kawal portion makan. Maklumla berat 42kg tak kan nak bagi naik semula ? Oh no ! Tahun ini juga syaina bertekad tak minum air ber gas dan manis. 


Semua ini syaina ambil kerana nak maintainkan tubuh badan yang cergas dan sihat sepanjang perayaan ini khususnya. Ini semua penting bagi mengelak anda makan berlebihan dan berat naik selepas hari raya.

 


             Kalau tak macam mana boleh dapat badan macam ini kalau bukan sebab set puasa dan set rahmah shaklee. 😆😆 


Nak tahu apa rahsia untuk kekal cantik dan kulit tidak kusam? Jangan lupa kita semua nak cantik, slim, ceria di hari raya kan. Jadi marilah serikan hari raya dengan Shaklee anda seperti Set Rahmah yang masih dalam promosi hebat bulan April ini. 















Haa.. tidak ketinggalan apabila pulang ke kampung, syaina wajib bawa cinch tea untuk pemanduan suami agar tidak mengantuk dan memberi tenaga yang berpanjangan, herbal blend shaklee persediaan bagi anak-anak yang kena gigit nyamuk, ruam, luka serta vitamin C / vitalea kids / hero kiddo anak-anak untuk meningkatkan imunisasi syaina sekeluarga.  




Apa tunggu lagi? Jomlah cuba hari ini. 

Selamat Menyambut Hari Raya Maaf Zahir dan Batin dari kami sekeluarga.

Nak dapatkan PRODUK SHAKLEE atau nak memulakan BISNES SHAKLEE?

Jom syaina bantu. Wasap.my/601129328287/SetRayaShaklee


Boleh hubungi/follow syaina di : 

hanya tekan link di bawah ni je, syaina bantu ! 

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1379919

www.wasap.me/601129328287/nakJoinSyaina

Fb: https://www.facebook.com/SyainaAbdullah

TIKTOK: https://www.tiktok.com/@syainaabdullah

Instagram: https://instagram.com/syaina_abdullah

 

Syaina Abdullah
BUSINESS LEADER
COORDINATOR SHAKLEE
CAR BONUS ACHIEVER
FOUNDER OF TEAM BELLEZZA



Jumpa lagi di lain entry semua !


No comments:

Post a Comment